03 november 2005

Hårfin parkering

Sitter här och avnjuter ett glas vin. Brukar vanligtvis inte göra det på vardagskvällar, då jag har så mycket annat för mig som tar min dyrbara tid. Dessutom brukar det inte vara lov i skolan, vilket det är nu. Det innebär att jag är fri. Fri att bara vara, inte bry mig om att lägga fram kläder åt barnen och allt det andra som hör till inför en skoldag.

Nej, nu tänker jag bara njuta. Ett glas vin under pms, gör mig väldigt soft...ja, väldigt mjuk och len... Säger mysiga saker, (om än konstiga!) och ger mig behagliga tankar...Nice!

Ska passa på att berätta hur det gick med mitt frisörbesök idag.

Hon frågade hur jag ville ha det, och jag sa att intrycket av mig ska vara blond, men du får gärna lägga in några spännande bruna slingor. Samt färga en mörk rödbrun ton på underhåret.

Jag är nu allt utom blond.

Visst, jag höll med om att det blir en mer dämpad och mjuk ton över mig så här på hösten. Men ändå... Var är blondinen?!

Nåväl, jag får väl försöka njuta av brunettperioden ett tag, då fler kommer ta mig på allvar... Jo, jag lovar, det är skillnad. Jag har provat det förr. Folk tror inte längre att man skämtar när man säger nåt allvarligt.

Men fan, är det inte roligare att vara blond ändå?

I parkeringshuset när jag skulle hämta min bil, hade jag väääärldens problem med att backa ut. Jag anade det redan när jag kört in där, precis mellan en betongpelare och en annan bil. Det var typ en millimeter (1 mm!) mellan mig och pelaren.

Jag höll väl på ungefär i en kvart, backade, körde fram, svängde på hjulen, trixade, backade, körde fram igen, låtsades ringa ett samtal, lyssna på en låt, och en massa annat trams. Tur det inte var så ljust, så att man inte kunde se hur jag rodnade.:)

Sedan kom jag på att jag inte var blond längre, och körde kvickt ut från min parkeringsficka utan några skråmor.

...

3 kommentarer:

Anonym sa...

intressant det där med dina efterforskningar i "brunettland" kanske värt att prova nån gång

Anna sa...

Rapporter om hur det är att leva som brunett, utlovas.

Anonym sa...

Visst stämmer det! :-)
En hårtoning och vips, så har man fixat sin artificiella intelligens...
Men visst är det sant, att blondiner *ofta* har det roligare.
/nytonad fd blondin