05 november 2005

Komplimang? Njaee...*tvivlar*

Det fanns en period när jag hoppades att de någongång på systembolaget skulle fråga om leg. Ja, så att jag glädjestrålande kunde räcka fram det och stolt upplysa dem att jag är 30+. Det har inte hänt på flera år nu, så jag har kapitulerat och insett att jag kanske har vuxit till mig och ser lite mognare ut(?). C säger ofta att jag ser välbevarad och ung ut. Gulle honom.

Häromdagen då jag skulle ringa till Friskis & Svettis för att boka en soltid (jag brukar inte sola annars, men nu är det akut, lite färg måste jag få), så frågar kvinnan i luren hur gammal jag är?!

"Eh... Hurså?" Undrar jag...

"Ja, man måste vara över 18 för att få sola."

*ASG* "Jag är 36!!! Låter jag så ung??"

Visst, det har hänt förut i telefonsammanhang.

Säljaren ringer. Jag svarar "Anna".

"Hej, har du mamma eller pappa hemma?"

Hm...Låter det verkligen som om jag är...typ fyra?!


...

Inga kommentarer: