16 oktober 2005

Dags att börja träna?

Hade ju laddat i flera dagar inför shoppandet i lördags. Åkte till Täby C och började med det stora behovet - ett par nya jeans. Tog väl med mig fyra par in i provhytten och var beredd på att alla skulle kännas som korvskinn. Olika sorter men med samma storlek, 28/32 (fattar inte att det aldrig finns typ 30 i längd!).

Alla satt väl som korvskinn, fast ett par hade det utseendet som jag gillar. Det var då jag kom på det! PLING! Jag kanske behöver ett par i storlek 29! Och mycket riktigt, de passade otroligt mycket bättre.

Snacka om att man är hemmablind. Jag tror att jag fortfarande är lika smal som förra året när jag skaffade mina nu snart ihopfallande 28:or.
Saken är väl den, att min vikt går upp och ner. Blir rätt så smal inför sommaren för att inför vintern lägga på mig några värmande kilon. Rätt så vanligt kanske?

Fast nu får jag skärpa till mig. Vi har just blivit bjudna på fest, och det ska badas i en sån där utomhustunna! Bikinin skall alltså på igen! Ve och fasa.

Har två veckor på mig att röra lite extra på mig. Man blir inte precis smalare av att sitta här och blogga...

Inga kommentarer: