28 januari 2007

Styla. Plåta. Sälja?

(Foto/utsnitt: Anna Evenius)

I helgen har jag fått göra det jag älskar att göra. Fota. Fota. Fota. Det gjorde jag hemma hos Anna (Blandblommorochblad) som är stylist och florist. Under fyra timmar dukades det fram olika teman på det generösa matbordet i det vackra huset.

Skulle gärna visa bilderna här, men vi ska först försöka sälja jobbet, så håll tummarna! :-)
Om det inte går så får vi vara nöjda ändå. För nu kan vi fylla portfolion med fler bilder. En läcker hemsida håller på att utformas. Förhoppningsvis kan jag stoltsera med den om någon vecka eller så. Jag vet ungefär hur jag vill att den ska se ut, det gäller bara att få ordning på tekniken som ska göra att sidan blir användarvänlig också.

***

27 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh jag blir helt lyrisk!!Det var såå kul!! Det här kommer att sälja som smör i solsken!!(ellernåt) Men samarbetar man med en PROFFSFOTOGRAF!! Ja då kan det inte bli nåt annat en BÄST!! Längtar redan till nästa gång!!;) Många kramar!!

JULIEK sa...

Dette hørtes utrolig spennende ut. Hoppas vi får se bildene engang, och hemsidan gleder jeg meg virkelig til : )

Nina sa...

jag VILL se bilderna - skit i säljandet - eller hur mycket ska ni ha förresten host host jag har 50:- i pluskan räcker det? och lite småkrafs.....

Anna sa...

Stylisten: Jag med!!! Lyrisk var rätta ordet. Tänk om man finge leva på detta. Bilderna är postade, förresten! Kram!

Julie: Spännande, absolut! Och så kul att få jobba med Anna. Ja, hemsidan måste bli klar nu snart.

Styggalillaloppan: Asch, ro hit med pengarna då... Fast då kan du bara få det här utsnittet jag visar...*fniss*

Positivt tänkande sa...

ÅH! Känner er känsla ända hit och ser fram emot bilderna! GOOD LUCK!

Anna sa...

Positiv fokus: :-) Tack!!!

Anonym sa...

Näe, nu flyttar jag snart till Stockholm, det verkar som om allt roligt händer där :)
Inte för att jag är verksam inom era branscher, men jag är ju en glad wannabe som gjort vad som helst för att hängt hos er när ni fixade och plåtade för fulla muggar. Det låter ju dödskul! Ni skulle inte ha märkt mig, stum av beundran hade jag andäktigt tyst tittat på...
Lycka till med försäljningen nu, let me know vilken/vilka tidningar jag ska köpa sedan!

Anonym sa...

Oj oj vad spännande! Håller med Sara allt spännande verkar hända i Sthlm;) Även jag hade gärna hängt där för att få en titt bakom kulisserna. Skulle ha kunnat serva er med kaffe;)
Längtar efter att få se bilderna i en tidning nära mig snart:)
Lyckat till!!

Anonym sa...

Oj oj vad spännande! Håller med Sara allt spännande verkar hända i Sthlm;) Även jag hade gärna hängt där för att få en titt bakom kulisserna. Skulle ha kunnat serva er med kaffe;)
Längtar efter att få se bilderna i en tidning nära mig snart:)
Lyckat till!!

Anonym sa...

Spännamde och roligt! Klart att ni får reportaget sålt så himla duktiga som ni är!

Anonym sa...

Gud vad roligt det där lät. Lyckos dig!
//V

Anonym sa...

Oh my... kan bara tänka mig vilka vackra bilder det blev!! nu blev man ju skit nyfiken och vill se allihopa på en gång!!
Tänk om man ändå hade fått vara en liten fluga där på väggen och tyst fått iakta! :D
Jag önskar jag med kunde bli så duktig på att fotografera! Är du självlärd eller utbildad??

Anonym sa...

Spännande! Jag ser fram emot att ta del av resultatet på ett eller annat sätt! Lycka till!

Anonym sa...

Vad spännande, hoppas ni lyckas få det sålt. Med dina underbara bilder borde det inte vara något problem tycker jag =) Ser fram emot att få se lite av det senare.

Anna sa...

Sara och Vicke: Absolut, det är här det händer ;-). När kommer ni? Ni kan få vara våra extra händer nästa gång *ler*.
Alltså, det vore ju askul om det gick att sälja, men jag vågar knappt hoppas .

Johanna: Tack, men särskilt säker är jag inte. Svårt att veta vad som går hem hos redaktörerna. Men det är spännande att prova iaf.

Vildangel: Lyckost? Nä, vi ska inte ropa hej än. Men roligt är det.

Pernilla: Det lär väl bli när hemsidan är färdig, om inte annat...Haha, alla flugor måste hjälpa till inte vara stilla och tysta. ;-)
Jag lärde mig mycket från grunden när jag var fotoassistent och sedan kan man väl säga att jag lärt mig själv... Provat mig fram.
Samt att jag utbildat mig inom bildbehandling. Det bästa är att man bara kan bli bättre och bättre. Det är så kul!!!

Weronica: Ja, det är spännande, och på ett eller annat sätt (som du uttrycker det:-) kommer bilderna att visas. Tack!

Tina: Ja, det hoppas vi med. Jag har ingen aning om hur svårt det kan vara. Om det inte funkar så försöker vi med nästa projekt! För detta är så roligt att hålla på med!

Anonym sa...

Heja dig!! Det ska bli roligt att få se! Smakprovet ser sååå lovande ut. Jättefint.

Anna sa...

Christina: Tack! :-)

Anonym sa...

Vad roligt!!! Jag hade gärna hängt med Sara och Vicke i kulisserna och servat er med grejer. Verkar ju bara så kul och säkerligen såå trevligt desutom!! Håller verkligen tummarna för er!! Ska bli jättekul att få se resultatet sedan.

Anna sa...

Malin: Vad kul att du också är med och hjälper till! Tack för att du även håller dina tummar. :-)

Anonym sa...

Det där låter spännande och hur kul som helst! Lycka till!

Anonym sa...

Men vad spännande!! Ser fram emot att få se resultatet i någon tidning framöver!

Anna sa...

Nilla och Vera: Det är så otroligt roligt att få göra detta. Sen om det blir sålt eller inte, vet man aldrig. Men vi får väl hoppas i allafall. :-)

Anonym sa...

Du är otroligt duktig på att fota!

Anna sa...

Frida: Tack detsamma! :-)

Anonym sa...

Håller tummarna och hoppas att det lyckas.

an angel at my table sa...

Vad roligt jag håller tummarna att ni får det sålt!!

Anna sa...

Christina w och Mari: Tack, snälla ni!