13 augusti 2006

Ultramodernt


Familjen med tre små barn har alldeles nyligen flyttat in och det stod fortfarande flyttkartonger längs en vägg. Möbler hade inte kommit på plats förutom i sovrummen och vid matplatsen. En flygel ska exempelvis så småningom pryda sin plats i det ljusa vardagsrummet med utsikt över Värtan. DET vore kul att få fota.

Men bilder blev det. Tror jag tog över 60 stycken i detta arkitektritade huset. Spännande planlösning, vidsträckta fönster, moderna badrum och massor av helkroppsspeglar. Undrar hur mycket putsande det blir med huset fullt av barn ;-)

Svalt och skönt ute i atriumet. Svart och dyrt i köket.

Middagen var underbart god. Men min huvudvärk som jag dragit med under hela dagen, escalerade och blev till nåt migränliknande och jag nästan grät när jag körde bilen hemåt.

(Foto: Anna)

***

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla vän...inte roligt med huvudärk..
Men du har hur som helst fått med dig riktigt fina bilder, som du verkligen kan använda dig av. Vilket fantastiskt hus!!! Och vilken vänkrets!! Först värstingbåten och nu det här:)
Kram och hoppas du mår bättre nu.

Nina sa...

Anneli! Ops vilket hus. Läckert. Hoppas huvudvärken gått över... inget kul alls :0(

Anna sa...

Anneli: Antagligen koncentrerade jag mig så hårt och kikade i sökaren för mycket, haha, så att jag fick huvudvärk... Ja, ett fantastiskt hus. Nästan lite för surrealistiskt och futuristiskt för min smak, men det var hemskt roligt att fota.

Och vet du, hon med båten har gett mig tillåtelse att fota DERAS hus med... YES!

Styggalillaloppan: Hehe, ja det var ett häftigt hus. Kul att se. Huvudvärken har släppt sitt värsta grepp iallafall.

Anonym sa...

Oj så tråkigt med din huvudvärk! Hoppas den gick över fort efter hemgång!!
Och jag säger bara, lyxhus!! Snygga bilder har du tagit också... självklart! Men som du själv säger, nästan lite för stramt för att kännas som ett levande hus. Men det är kul att inspireras av dina fina bilder :)
Kram på dig!

Anonym sa...

Ser riktigt nice ut! Fint hus och ännu finare bilder!! Så duktig du är! Synd på din huvudvärk dock. Hoppas du mår bättre nu!

Anonym sa...

Vilka bilder, och vilket hus!
Måste ha varit jättekul att få fotografera där, du gjorde ett jättebra jobb!
Synd med huvudvärken, aj, aj vad hemskt det lät. Stackare!

Anna sa...

Saga,Malin,Saravillfara: TACK! Det var urkul att fota där. Och huvudvärken är bortblåst. *puh*