26 augusti 2006

Svenska kräftor!


Från framstupa sidoläge vaknar jag med vitlöksandedräkt och torr tunga efter en utsökt måltid inspirerad av Isa, till en alldeles ljuvlig dag med sensommarsolstrålar på regnvåta stolsdynor.

Dagen eller skall vi säga kvällen, bjuder på trevligheter som kräftskiva på Ingarö. Svenska, färska kräftor -bjuder- de på! Och det till 40 gäster! My God! Inget skall vi ta med oss, förutom lakan till övernattningen. Jag är ju van att man tar med sig åtminstone egna kräftor, eller eget dricka.

Kameran får jag absolut inte glömma eftersom stället i fråga tydligen är nåt i särklass. Hoppas bara att jag hinner knäppa några rutor innan nubben och mörkret gör sitt ;-)

Ha en skön dag alla!

PS. Ja, jag vet att ni väntar på hemlisen. Det gör jag med, så att säga. DS.

PS2. Och det är ingen svensk kräfta på bilden ;-) Bara en ny vän på solstolen. DS

***

9 kommentarer:

JULIEK sa...

Så spennende det blir å se bilder. Høres ut som en herlig kveld. Ja hemlisen ventar vi på : )

Nina sa...

Kräkskiva ? hm tat lugnt gumman och kram

Anonym sa...

Vilken fantastisk kräftskiva som väntar er!
Ser fram emot att få se bilder sedan, kram och ha så kul!!

Nina sa...

ranna du är inte vaken ha?

Nina sa...

f´låt anna vet inte vart R:et kome ifrån

Anonym sa...

Åh, vad trevligt det låter!!!
Har de egen kräftsjö?
Eller ännu en av era miljonärvänner??
Väntar med spänning på bilder från kräftskivan)

Nina sa...

oj oj oj kl. närmar sig 16 och ingen Anna....

Isabelle sa...

Oj vilken kväll! Hoppas ni får det så trevlig :)

Anna sa...

Julie: Ja, som sagt, hemlisen kommer snart förhoppningsvis *sneglar bort mot postkontoret*

Loppan: Lite sent svar här, men ja, jo, jag tog det lugnt... Eller did I not?? ;-)

Saravillfara: Ja, nu finns ju bilder att se. KRAM!

Loppan: *sträcker på mig och gäspar*

Anneli: Njae, jag tror de köpte kräftorna...:-O Hm, jag fattar inte var alla miljonärer kom ifrån.;-)

Loppan: Här! Här är jag!

Isa: Det var väldans trevligt. :-)