23 februari 2006

På ytan

Det här med ålder och huruvida man ser på en person hur gammal han/hon är, kan vara ganska svårt ibland. Jag blev givetvis glad över att det faktiskt fanns de på mitt jobb som trodde på fullt allvar att jag inte var mer än 30. En person var helt säker på att jag var 27! Smickrande, måste jag säga och fortsätter glatt smörja in mig med Biotherms Age Fitness POWER!

(vars kostnad på 550:- chockade C svårt när han fick uppdraget att inhandla detta)

Sugen på mer smicker, frågade jag idag ett gäng 4-åringar om de hade någon aning om min ålder. De hade de inte, så jag tänkte jag skulle hjälpa dem:

-Tror ni att jag är 100?

-Nääääe...

-Tror ni att jag är 11?

-Näääee, då är man ju barn...

-Men tror ni att jag är...80 då?

-JAAA!

-Mmm-men, vad säger ni om 37 år då? (nu med desperation i rösten)

-(här skrattar de) Nääe!

Hrmphf!

Ungar!

Nth!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattisgrattisgrattis!!!
(Varför har jag inte sagt det tidigare?!)
Hihi, vad härligt när någon/folk tror man är yngre än man är... så knäppt egentligen!? Varför blir man alltid så smickrad av sånt?
Jag borde nog köpa den där AgeFitnessPower...;-)=

Anna sa...

*s* Tack!