20 februari 2006

Min födelsedag

Idag för 10 år sedan, dog alltså min käre far.
Han avled alltför ung, knall och fall på köksgolvet hemma i mammas och pappas lägenhet.

Han har betytt och betyder otroligt mycket för mig och jag verkar i mångt och mycket gå i hans fotspår då det gäller intressen och yrkesval. Han målade tavlor och har jobbat som originalare. Jag skulle vilja hedra honom genom att lyfta fram hur han var som person och visa diverse alster han har producerat. Återkommer i ärendet.

Min pappa dog på min födelsedag. Två dagar efter att han fått reda på att vi väntade vår första son. Jag är mycket tacksam över att jag hann berätta det. Att han sedan inte fick möjlighet att träffa våra söner sörjer jag. Samt att de i sin tur aldrig fick nöjet att träffa sin morfar.

Nåväl. Nu skall jag iväg på min skulpturkurs! Måste skynda mig.

1 kommentar:

Malin sa...

Fy vad hemskt... Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste ha varit och är. Har mina kvar.
Men jag känner med dig och blir helt piggig och tårögd när jag läser ditt inlägg..

Skickar cyber kramar till dig..