08 november 2005

Ähum, jo... du, det är nåt jag vill säga...

Lilla E kommer in till arbetsrummet, där jag sitter framför datorn.

Hon går fram till mig och sätter sig tätt intill mitt ben. Hennes stora mörka ögon bligar upp mot mina. Jag släpper ner ena handen och hon ger den en blöt puss.

Hennes milda, nästan mänskliga goldenansikte uttrycker starkt att hon vill mig något. Buffar med den kalla, blöta nosen mot min hand.

Jag smeker hennes blonda huvud medan jag förstrött surfar på nätet. Tills jag förstår.

Hon vill kissa.

Jag visar att jag fattar, öppnar dörren, och hon går ensam ut på altanen och ner på gräset. Och kissar.

Stolt. Överväldigad över denna klokhet en hund kan besitta.

*************************************************************************************

By the way. Ingen pingvinfilm i sikte? Anyone? Anyone?

Inga kommentarer: