21 oktober 2005

När jag blir stor

Dialog på väg hem från skolan:

7-åringen: Mamma, jag ska inte bli polis längre när jag blir stor.

Jag: Nähä, vad ska du bli istället då?

7-åringen: Jag ska bli kofångare... eller brandkår.

Vi brukar se till att alltid skriva ner obegripliga och roliga saker som barnen säger. C brukar även spara mina oftast jättekonstiga kommentarer. Saker som ingen någonsin har sagt tidigare, brukar han säga.

Ordspråk, till exempel. Har sällan sagt ett ordspråk helt korrekt. Skulle verkligen hemskt gärna vilja. Gillar ju när andra kläcker ur sig kloka och passande ordspråk.

Den som gräver en grop åt andra får gå över ån efter vatten.

Om man kastar sten i glashus, får man bädda sin egen säng!

Gråt ej över spilld läsk.


Ska nog undvika att verka intellektuell och beläst.

1 kommentar:

Anonym sa...

ah. SÅå himla bra!