11 mars 2007

Oh, ljuvliga vår!

Ja, Anneli, det har sannerligen spritt (spruttit?) i min kropp också. Jag har toknjutit idag i vårsolen. Bara farit runt, runt och fixat, donat, städat, rensat, målat, tvättat... Och det med en ENORM energi. Jag är ännu inte särskilt trött, men börjar känna mig lite mör i kroppen.

För här har jag verkligen gått och förväntat mig en sen vår, med förra årets istid i färskt minne. Så när jag ser ut över barmarken på tomten, plockar bort gamla växtdelar i rabatten och ler mot tulpanerna som tittar upp ur jorden, är jag paff. Förvånad. Och väldigt, väldigt lycklig.

***

14 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att ni har vår på riktigt? Vi har en massa snö kvar känns det som.
Jaja, det är bara att gratulera!
Hoppas ni hade en trevlig helg!

Anna sa...

Sara: Då har ni som vi hade det i fjol, då vi tittade avundsjukt åt skånehållet...

Och tänk vad avis jag var när du kunde plåta vackra frostbilder när vi halkade runt i lera!

Jarå, helgen var kanon!

Anonym sa...

Underbart med vår men jag är ju en vintermänniska... Vill nog ha snö ett tag till, i alla fall över påsk... Inspirerande!!

Anonym sa...

Tulpaner som kikar upp ur backen? Hjälp -vi är inte ens i närheten av det än, det enda som finns i min rabatt är snö.... 'lite avuns* :-)
//V

Anonym sa...

Hehe.. fler som fått enomr energi av vädret ;) Jag har också haft fult upp med att putsa gönster och hålla på här hemma. Och så lätt det gått.. tack vare värmande solstrålar :D

Jag har lagt dej under mina länkar nu på sidan. Hoppas det är ok?

Anna sa...

Annelie: Jag tycker det var alldeles lagom att ha snö så här kort tid som vi haft (här i Sthlm), januari och februari... Hade dock velat ha över julen också. Men sen får det räcka. För min del :-). Bara för det får vi väl snöstorm snart...

Vildangel: Det är helt fantastiskt! Vi brukar också ha en massa snö i rabatten länge. Nu är det helt borta! *jublar*

Camilla: Jag var också nära att börja med fönstrena, men avstod då solstrålarna stekte rakt på dem. Men snart måste jag ge mig på dem. De ser förskräckliga ut.
Självklart får du länka! Jag har varit på g att lägga till dig med, men inte orkat ta tag i den listan. *lat* Men snart så, snart. :-)

Anonym sa...

Och jag tycker snön smälter undan alldeles för snabbt här...Älskar ju att åka skoter men det funkar ju inget vidare om all snö sjunker ihop till en liten hög...Men jag får erkänna att solen värmde skönt idag och det är härligt med fåglarnas kvitter!

Anonym sa...

Håller med Sara tänk att ni har vår?? Känns så otroligt vilken skillnad det är i vårt land.
Härligt det låter! Nog för att jag vill hinna åka lite mer skidor innan jag börjar joxa ute i trädgården.

Anna sa...

Cina och Vicke: Ja, se norrlänningar... Åka skoter och skidor... *galna människor*

Skojar bara! :-)

*Går ut och klappar på videungarna*

Anonym sa...

Hej tjejen!
Jag har skrivit en liten kommentar under din kommentar inne hos mig;-)

Kramen!

Johanna sa...

Visst är det härligt nu när solen skiner och våren börjar närma sig! =)

Anonym sa...

Vet du? Idag åt jag frukost ute!!!!! :) Hur VÅR är inte det??
JEEEHAAAA!!!

Anonym sa...

Jag MED!!! Och redan i söndags ... när flickorna tyckte jag var stressad men det var bara vår-energi!!!

Anna sa...

Mams: Jag har kollat! Fina bilder!

Johanna: Att det är! Jag blir så glad!

Anneli: Härligt! Jag avnjöt en kopp kaffe i en korgstol ute i solen.

Christina: Man blir helt vild av strålarna. :-)