10 januari 2007

Tag åtminstone av plasten!

Vilken natt! Taket nästan lyfte. Nej, det handlar inte om sex. ;-)

Jag pratar om stormen. I stort sett hela natten låg jag beredd att ta båda barnen och kasta oss åt sidan när den stora och mycket långa granen utanför vårt sovrum skulle braka in genom fönstret. Jag gillar inte storm. Mår fysiskt dåligt av det. Mina tentakler (ja, jag har såna) var kolossalt känsliga.

Jag somnade väl till slut. Och försov mig givetvis. Eftersom strömavbrottet stängde av klockradion. Så efter en något turbulent natt och morgon känner jag mig lite mör. Och det för mig osökt in på vad jag egentligen ville fråga (för mör antar jag att man blir):

Vad gör dessa två träningsdvdfilmer på vardagsrumsbordet framför teven?

Och varför är de fortfarande inplastade efter flera veckor?

Vill de säga nåt till mig?

Jag önskar ibland att jag hade en personlig tränare. Malin, har du tid? Jag är lite avis på henne som verkar ha kommit in i tränandet.


***

13 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha herligt, inplastade fortsatt. Ja det der har jag provat selv, trenings dvd och bøcker, funkar dårligt. Jag drømmer også om en personlig trænare, tror det er tingen, men det kostar ju ganska mycke, tyværr.

Anonym sa...

Visst är dom lite fräcka när dom gör sådär? ;) Lägger sig på bordet och försöker säga en något. Mina står visserligen kvar i hyllan, men deras trådar söker sig ändå ut och slingrar sig runt mig då och då och ger mig dåligt samvete =)

Anonym sa...

Jag lägger dem i lådan och tänker att jag ska ha dem där så att de inte blir förstörda...ingen risk att man kommer ihåg dem eller blir påmind eller så...

Anonym sa...

Haha...Anna....självklart blir jag mer än gärna din personliga tränare! ;) Den där Dvd´, platt mage stark rygg är nog på väg hem till mig snart. Dock vet jag inte om jag kommer använda den, är även jag usel på att träna hemmavid. Kanske ska plöja igenom den denna gång och ha en lektion för dig ;)Vi börjar med Lektion 1: Ta av plasten på dvd-filmerna och ställ dem i bokhyllan. Bra att börja i lungt tempo :)

Anonym sa...

Imponerande du har kommit så långt att du i alla fall skaffat filmerna. Så du är långt före mig i träningen Anna;)
Har också lite svårt att ta mig i kragen själv hemma väntar på mer snö så man får åka skidor.

Anonym sa...

anna, jag har skickat iväg ......jag är hoho bara lite senil....kramis

Anonym sa...

Letade fram filmen jag köpte förra året...(det var mycket jobbigt)..Men hallå!!?? ingen film i fodralet?? Vem har använt den? Inte jag i allafall!!..hmm filmen får jag nog leta efter en annan dag...(dottern, 11 år hade tränat efter den en dag.?!)

Anonym sa...

Haha.. plasten kvar minsann.. Det hade mina också haft om dom vågat sig hem till mitt vardagsrums bord! Tror nästan dom hade haft silvertejp runt sig med! :)

Anonym sa...

Fy, vilka trisa filmer!! Inte undra på att plasten är kvar:)
Träning i all ära, men inte med teven!! Nu när kvällarna blir lite ljusare, ska jag börja med promenader. Långa stärkande och förbrännande...:)

Anonym sa...

jag har en dock en väldigt trevlig som väntar med plasten på, mamma och babyoga. Den ger inte så mycket ångest!!

Anonym sa...

Trevlig helg på dig! Har du tagit av plasten ännu? :)

Anna sa...

Alla: Ursäkta att svaret dröjt! Jag har varit helt off ett par dagar och bara gömt mig under en filt.

Och plasten är kvar.

Men snart kanske jag följer Malins råd att ta av plasten.

Tack för alla kommentarer! Trevlig helg!!!

Anonym sa...

Det er bare å gjøre det, ta på treningstøy og putt i dvd-plata. Sett i gang, når du minster venter det ;)