21 januari 2007

Formex 2007 Rapport


(Foto: Anna Evenius)
"Hägring kan vara så mycket. Det kan vara en dröm, en längtan efter exempelvis en ny inredning, något som hägrar längre fram. En hägring kan också vara något dubbeltydigt. Det man ser är inte alltid vad det utger sig för att vara", säger Lotta Ahlvar, Svenska Moderådet.
Wow. Jag tappade nästan hakan i golvet där jag stod bredvid denna utställning. Man blir liksom lugn av allt det vita och samtidigt nyfiken på allt som hägrade. Vi gillade skarpt lampskärmarna som hade skogsmotiv inuti.
Det är nästan så att man blev sugen på att ha en egen liten affär, när man såg detta enorma utbud av vackra ting som butiksinnehavarna kunde frossa i. Tillsammans med härliga Styggalillaloppan som jag träffade för första gången, gick vi runt, runt, fram och tillbaka, småpratandes och skrattandes, förbi monter efter monter. Tur att hon var med, för förvirrad som jag är och med noll lokalsinne, hade jag förmodligen inte hittat ut på egen hand ;-).
Det fanns otroligt mycket att se och inspireras av och mitt huvud snurrade av idéer till vårt blivande uterum, som skall fyllas av behagliga, skira textilier, prunkande växter och stora vackra lyktor... Vårfärger som ljusgrönt, ljusrosa, ljusblått och lila, tillsammans med fågelkvitter fick vårkänslorna att flöda.
Cult Designs monter var mycket tilltalande och jag fick minsann en glimt av Frida. Men jag kan ibland drabbas av blyghet så jag vågade inte gå fram och hälsa. Men hon var nog för busy ändå ;-).
Jag önskar så här i efterhand att jag plåtat mer, men vi var så upptagna med att ta in alla intryck och att lära känna varandra ;-). Tack N, för att du fixade biljett till mig. Kör försiktigt hem idag i snökaoset.
***


13 kommentarer:

Anonym sa...

Meen, varför kom du inte fram och sa hej? :)

Anonym sa...

Ja, din fegis! Frida som är så himla rar!! Och varför kom du inte när vi ropade ut dig i högtalarsystemet???

♥ Pia... sa...

Vad kul att få gå och spana på FORMEX. Det skulle jag oxå vilja. men bor lite förlångt bort för att "skika" in där...:)

Anna sa...

Frida: Äsch, nu ångrar jag ju mig. Men nästa gång jag ser dig, ska jag våga mig fram ;-).

Anneli: Jag veeeet att hon är rar!
Hahaha, sure att du gjorde! :-)

Pia: Det var riktigt trevligt att få göra det! Hoppas du får tillfälle någon annan gång.

Anonym sa...

Vackra bilder! Jag siktar på Formex til hösten.

Anna sa...

Weronica: Tack! Gör det, det var så kul att få se allt.

Anonym sa...

Jag säger det igen: Tack och lov att ni finns, ni som bloggar om denna härliga mässa, då får man i alla fall lite feeling från den. Kan man inte åka dit på egen hand, så blir era blogginlägg guld värda - tack!
Jag håller med dig, fast jag bara skymtat dom på bild, lampskärmarna verkar superfina *vill ha!*

Anonym sa...

Såg du "mina" Filurer i Fägringutställningen då?
Kul att du och Loppan träffades! Hoppas hon gjorde riktiga fynd till sin butik:)

Anonym sa...

jag är hemma och välbehållen....var lite orolig ett tag med tanke på väglaget men loppan fräste fram 110 knyck . Det var mig ett sant nöje att få träffa dig och jag ler fortfarande ;=)
men jag hann inte beställa allt dagen efter :=( så jag får beställa på nätet......kram

Anna sa...

Anneli: Japp, jag såg dem! Jättesöta, verkligen! :-) Vi försökte ringa dig på mässan, men du hade inte telefonen på, tydligen. Fast du var väl busy shoppandes.

Styggalillaloppan: *puh* Skönt att det gick bra att köra hem. Du, det var verkligen hur kul som helst att träffa dig.Tack för att du visade mig vägen ;-)! Kram!

Anonym sa...

Joho, det hade jag visst!!! Fast det är rätt dålig täckning i plåtschabraket så kanske var det därför. Vad synd!!! :( Det hade ju varit hur kul som helst att träffa er! Vi får se till att träffas nån annan gång:)

Anonym sa...

Jättefina bilder och vad kul att få se och höra om era mässbesök.

A sa...

Kul med mässa och lite bloggträff!!! Fina bilder! :)