22 augusti 2006

AARGHH!

Den kastar sig över mig, biter mig och trycker upp mig mot väggen. Jag kan inte värja mig mot dess krafter och till slut ramlar jag ihop i en hög - kallsvettig och gråtandes.

Terminstressen är här.

Skolan har haft upprop, lappar har skickats hem med massor av information att klottra ner i almanackan, jympapåsar skall åter packas, kläder läggas fram, barn skall i säng i tid... Läxor läsas.

PUST!

Närå, jag kanske inte skall överdramatisera, det lugnar sig snart. (Eller inte) :-o

Måste sluta, barnen måste väckas nu!

***

7 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar* igenkännande åt dina ord, karusellen är i gång igen.
Men samtidigt är det skönt med vardag och rutiner:) Ha en bra dag!

Nina sa...

andas djupt anna. ingen panik . låt barnen göra jobbet...

Anonym sa...

Mmmm, alla dessa j-vla lappar! Mitt mantra "Jag får inte missa något, jag får inte missa något..."

Lycka till i karusellen!

Anonym sa...

Psst! Som du kan läsa inne hos mig så är det nog inte fel på din sida (tänker på det jag skrev i ett annat inlägg)!!!

Kram!

Anonym sa...

Känner verkligen igen mig! Oj vad livet blev hektiskt helt plötsligt, från att ha levt det lugna och kravlösa semesterlivet. Och alla dessa lappar..... hur länge får dom lappar egentligen :)

Anna sa...

Vicke: Hm, ja det blir väl bra till slut... Bara jag lugnar ner mig lite.

Styggalillaloppan: *andas in* Du har RÄTT! Banne mig. Typiskt mig att tro att JAG ska sköta hela ruljansen själv! *andas ut*

Mams: Nä, man får inte missa nåt! Gud förbjude att jag missar en matsäck vid utflykt. Hu.

Ok, inget fel här alltså. Skönt!

Saga: Eller hur! Friheten är som bortblåst! Ja du, lapparna kommer jag drömma om... Slutar aldrig dyka upp i sönernas väskor. :-)

Anonym sa...

Det är vid såna här tillfällen man inte är så lessen över att det inte blev några barn..:)
Jag har förresten utmanat dig!
Läs mer i mitt senaste inlägg:)