16 juni 2006

Skolavslutning

Natten till idag. Närmare bestämt kl 03.04, kommer storebror in till vårt sovrum och säger orden:

"Får jag sova hos dig? "

"Umh...Va? *dvala*

"Ja, jag har kräkts. Och Wilda ligger och tuggar på en mus i mitt rum"

*klarvaken* (nåja, lite mer vaken, då)

"Ok, ligg här."

*funderar här om jag som jag vanligtvis brukar göra, ska gå upp och ta hand om lakan och död mus, men fasiken vad trött jag är...*

*bestämmer mig för att somna om*

*vaknar av att storebror kräks igen klockan 05.13*

*hämtar hink, och försöker sova en timme till*

Men storebror fortsätter att kräkas och jag går upp.

Summa summarum: Jag missar skolavslutningen tillsammans med min magsjuke son. Dessutom har jag grymt ont i magen, så jag blir hemma från jobbet idag.

Tråkigt. Men när lillebror glad i hågen kommer hem med pappa, gör jag färdigt jordgubbstårtan jag lovat att de skulle få. Vi firar att sommarlovet äntligen har kommit, mumsar i oss tårtan, och sedan går jag och sover några timmar.

Sooooommmmmaaaarlooov.....

***

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen usch då! Hoppas att ni mår bättre nu!
Krya på er!
Kram Mams

Anonym sa...

No comment...om ...det där i sängen...
Men härligt med sommarlov!!!

Anna sa...

mams: Nu e det bra igen! Tack!

anneli: Det där ja, har jag redan förträngt. Hm, undrar varför det hänger rena lakan på tvättlinan? ;-)