12 april 2006

Gissel

Kvinnor brukar veta vad jag talar om när jag säger att vid en viss tidpunkt i månaden känner man sig hyfsat smal och slimmad. Det är då man borde gå och prova bikini eller jeans.

Detta bör man (jag) INTE göra precis FÖRE denna tidpunkt. Och då är frågan VARFÖR får man alltid för sig att Herregudjagbehövernyaklädersärskiltjeans-bästjagställermigiettprovrumochplågarmigsjälv, just precis FÖRE???

Behöver jag säga att jag inte har köpt några nya jeans än?

Nu är jag inne i den bra perioden (och den pågår bara under några få ynka dagar känns det som) och borde följaktligen passa på att göra några fina vårinköp. Hm.

Men nu kommer påsken. Det jag ska fokusera på är MAT. Och GODIS. Och VIN :-)

Oklarheter:
  • Varför vill man prova kläder när man är svullen?
  • Varför kommer påsken när det snart är dags för BEACH 2006?

***





6 kommentarer:

Nina sa...

hm... varför är det så extra taskig belysning i dem dära provhytterna undrar jag...inte ialla affärer men många... men jag ska nog inte skylla på belysningen .....kroppen skulle vara densamma sådär som en spolformad säl...
Önskar en Glad Påsk med mycket god mat och snask!

Anna sa...

Håller med! Tänk vad mycket mer de skulle kunna sälja, om belysningen var behaglig i provhytterna.

Glad Påsk på dig med!

(man får se till att ta några extra promenader med hunden under dessa godisdagar)

Anonym sa...

Precis så är det!
Usch, för sånna dagar.

Passar på att önskar dig en Glad och God Påsk med mycket vila, god mat och långa promenader i vårsolen (?) med hunden.

Kram Mams

Anonym sa...

"spolformad säl..."

Låter helt fantastiskt!

http://www.sjysstaklubben.se

Anonym sa...

Inser att jag inte *skäms* besökt din blogg på ett tag. Det har ju till och med hunnit bli vår (i din blogg...;-).
Märkligt.
Det mesta.
Alltså.

Anna sa...

helena: Ja, här har det fasiken blivit vår! Du har helt rätt! *glad* Och du, kom genast tillbaka! :-) Kram!