25 april 2006

Dramatik 2

Detta har hänt:

Natten till igår, klockan var 01.30, vaknar jag med ett ryck av att Ester skäller som en besatt!

(Jo, jag sa att Ester skällde som en besatt! Ester är en Golden Retriever, och de är inte kända för att skälla som besatta)

Fy fan, vad rädd jag blev. Trasslar på mig morgonrocken ut-och-in, allt medan Ester fortsätter skälla MED STORA BOKSTÄVER. Går ut i badrummet för att kika ut i trädgården. Där står två män!!!

Nu hör jag C stå och tala med dessa personer, genom köksfönstret. Allt. Medan. Ester. Storskäller. Pulsen är skyhög när jag tar mig ner för trappan och försöker få Ester lugn, samtidigt som jag tänker: fortsätt skälla! Vet inte hur jag ska bete mig.

C kommer ut från köket och berättar att *allt medan Est... ja, ni fattar* de var el-killar och sökte någon som ringt om ett elavbrott och hade angett vår adress!? Eller de hade åtminstone fattat det så. C hade varit klok och begärt se deras legitimation. Genom fönstret.

Alltså. Fatta hur skräckslagna vi var, jag och C (och Ester, antagligen) !

Man frågar sig; vem ringer om ett elavbrott mitt i natten? Och får man skrämma slag på en familj, genom att mitt i natten gå med ficklampor förbi vårt hus?? Och hade jag inte redan blivit uppskrämd från häromnatten?

En sak är iallafall säker. Vi har fått en vakthund. Hon låter banne mig som en hel... karl! Och det är ljudet från henne som förhoppningsvis får tjuven att ångra sig innan han/hon (?) sätter kofoten i dörrspringan...

*helt klart nöjd*

5 kommentarer:

Snäckan sa...

Duktig Ester!

Nina sa...

Åhh, vad skönt att ha en Ester!

Anna sa...

snäckan och styggalillaloppan: Ja, det hade man ju inte väntat sig av en liten goldentik...:-)

Anonym sa...

Oh, själv hade jag skitit knäck i spiraler om jag hade sett två män med ficklampor i trädgården! Jag vill också ha en Ester!
Tror du hon skulle skrämma rådjur också? Det skulle jag behöva...
Kram Mams

Anna sa...

mams: Ja, med hennes basröst skulle de nog pinna iväg illa kvickt. Men om de såg henne skulle de bara skratta och lugnt stå kvar.