15 februari 2006

Nå, hur gick det då, igår?

Jo, själv kom jag för sent till jobbet för att jag i sista stund beslutade mig för att överraska C med en bukett vackra tulpaner sänt med bud från Interflora. Seg som sjutton var deras hemsida, säkert pga alla romantiker som febrilt skickade rosor till sina älsklingar.

Saken är ju den, att man bör göra beställningen före klockan 11.00 för att få det levererat samma dag.

På jobbet var jag sedan spänd över hans reaktion och väntade att han skulle ringa och rörd tacka för min gåva. Men inget hände.

Jag gick från jobbet, hämtade barnen, ställde in mig på en kväll med lite mys med dem. C skulle ju på nåt galej med jobbet (på alla-hjärtans-dag!!!).
Lite låg kände jag mig allt. Inom mig pyrde en liten, liten förhoppning om att jag själv kanske skulle få en liten bukett hemskickad (varför är jag en så naiv romantiker?)...

Senare ringer han och säger ingenting om några blommor, så jag är ju tvungen att fråga. -Näe, vi har varit på Kungliga Tennishallen sedan klockan 15...

Alltså har inte budet hunnit dit.

*Ser döda tulpaner framför mig*

Nåja. Han blev glad i allafall. Och det är ju det som räknas...
Och jag och barnen åt varsin pizza och såg på Shrek.

2 kommentarer:

Malin sa...

Det låter ju som om det blev bra trots allt!!

Anna sa...

Jo, men inte riktigt som jag tänkt mig...:)