13 februari 2006

Höga poäng

Aahh... *njuter av min sinnlighet* :)

Har varit på min skulpturkurs. Första gången idag.
Så. Himla....hm....BRA!

Jag har lera i håret. I näsan. På skjortan. Jo, faktiskt. Första uppgiften var nämligen att göra ett ansikte. Vilket innebar att man allra först lägger en utkavlad deg av lera över ansiktet och tar ut formen av sitt eget...ansikte. Liksom.

Sedan läggs denna form på tussar av tidningspapper för vidare skulptering.

När man är nöjd med ansiktet, bränner man det i ugn. Man kan också utsmycka det med färg som en tatuering eller liknande.

*Gillar*

Sa jag förresten att jag var på afrikansk dans igår? *Sträcker stolt på mig*

(inte för att det gick så himla bra, pms-ig och frånvarande som jag var, men ändå, skriver ett stort R efter mina förehavanden.)

Inga kommentarer: