08 januari 2006

Nu får det inte ringa på dörren

Känner mig lite orolig.

Kanske är det för att jag tvivlar igen på mig själv. De goda intentioner jag har inför det nya året måste få stanna kvar.

Jag vet ju att det är rätt väg för mig att gå. Att jag måste bli trygg i mig själv och förhoppningsvis hitta harmonin i tillvaron.

Nej, usch vad trögt det går. Tar en långpromenad med hunden för att befria tankarna. Återkommer.


********************************************************************************

Tillbaka. *Pust* Rödblommig om kinderna och med blodet pulserande i ådrorna, har jag fått mer energi. Till vad?

Städning? (Hm...) Inte särskilt roligt, men...

Listar olika knep för att göra vardagens måsten liiite trevligare:

* Häll upp iskallt vatten i ett vackert glas och avnjut det medan du plockar ur diskmaskinen.

(På fredagkvällar, byt ut vattnet mot vin...)

* Leta upp en passande bakgrundsmusik till dina göromål. Just nu spelas Lisa Ekdahl sings Salvadore Poe i köket.

Nice. Låter höfterna gunga med i jazztonerna...

* Skura golvet. Naken.

Resten av familjen är ute och åker snowracer, så varför inte?

Klär av mig...

*brrr...*

Inga kommentarer: