24 januari 2006

Kåt, glad och tacksam?

Igår ja....

Urladdning med C.

Vi är inne på vårt 17:e år tillsammans. Och vi har verkligen inte grälat särskilt ofta under denna tid. Både han och jag är ganska konflikträdda av oss, men vi har inte heller haft många anledningar att ryka ihop.

På sistone har det blivit några konfrontationer. Främst med initiativ från mig. Men jag har kommit fram till att det nog är nyttigt att rensa ibland. SPECIELLT när man varit ihop så här länge. Man får aldrig ta varandra för givet. Man måste visa att man bryr sig.

Och jag bryr mig, C.

Jag är inne i en period där jag håller på att växa som människa. Där jag hittar tillbaka till mig själv, det som är JAG, den där levnadsglada och kreativa tjejen du träffade -89...

Jag mår mycket bättre nu. Det är nu som jag ser vad som är viktigt.

Vi jobbar vidare på vårt "projekt" (du vet vilket) och börjar med ditt trevliga förslag (du hämtar och lämnar, onsdagar och fredagar).

Så ska du se att jag snart blir "kåt, glad och tacksam".

:)

1 kommentar:

Malin sa...

Utan att veta vad problemet är så är ni inte ensamma... Det där med kåt glad och tacksam problem finns nog i alla förhållanden.. Kämpa på och håll ut... Jag säger som till min man..:
Det blir bättre!!