19 oktober 2005

Soft stund

Ganska soft stund jag har den här tiden på dygnet. Hunden är rastad, barnen i skolan, mannen skjutsad till tåget. Nu är det bara jag, min kopp kaffe och min dator (?) Hm... hur kan en datorstund vara så åtråvärd? Skulle ju kunna göra helt andra saker... eller... Näe.

Tänker bara sitta här och läsa några sköna bloggar, surpla kaffe och skriva några egna ord.

Jobbar som sagt inte med det jag önskar jobba med. Men just nu är det faktiskt rätt så nice att börja kl.10.00, åka hem på lunchen för att rasta lilla E, åka tillbaka och jobba i 2 1/2 timme till. Känns som om man faktiskt har ett liv jämte mitt okreativa jobb.

Synd bara att jag inte alltid ser till att njuta av det. Rusar mest omkring och packar jympaväskor känns det som.

Skall bli ändring på det!

Oj, måste kila!

Inga kommentarer: