10 oktober 2005

Blogg-block

Är det vanligt med blogg-blockering? Tror det var nåt sådant jag råkade ut för efter endast fyra inlägg.

Jag har en del som jag så småningom måste ta upp i min blogg, som t ex hus-och-hem-hysterin som råder bland oss som är 30+. Samt min alldeles egen vill-ha-ordning-och-funktion-men-det-tycks-aldrig-bli-som-jag-vill-stress. Måste bara ligga raklång på golvet och samla ihop mina tankar om detta, innan det ska bloggas om det. Sån är jag. Tyvärr.

************************************************************************

Jag har börjat bli rödblommig om kinderna. Från blek och grådaskig, till rosig! Det kan ha att göra med införskaffandet av lilla E (valpen). Jag får mer än dubbel dos av syre mot tidigare. Jag njuter verkligen av denna fantastiska brittsommar nu i oktober. Jag står på tomten, omgiven av färg. Löven singlar ner runt omkring mig och min valp.

Snart blir det kallt. Riktigt kallt. Det får mig att skriva en lapp om att köpa nya vinterkängor. Vägrar frysa. Ska ordna bra och varma kläder, så att jag och lilla E kan promenera på knarrig, snötäckt skogsväg.

Tills dess ska jag lapa sol och plantera vårlökar.

Samtidigt hör jag, långt där uppifrån sovrummet, klädkammarspöket som viskar: Kom igen då...vågar du inte komma och rensa ut allt bråte? Va? Är du rädd? Tänk om du får en massa fria ytor att ordna dina saker på? Det vore väl hemskt?

Ruskar på mig och går ut på altanen.

1 kommentar:

Anonym sa...

.....du är bara för skön Anna! Love you! Har inte läst allt men håller på. Coolt grej.... Många kramar Nettan